2011. március 8., kedd

Madáretető, mériszúteszt és minden egyéb, ami eszembe jut...

Ahojj!

 Már rég jelentkeztem, szóval most egy hosszabb beszámoló következik!
 Nos, mostanság a madáretetőink forgalma erősen megnőtt, és érdekes dolgokat figyelhettem meg ott. Írok egy kis listát a megfigyelt élőlényekről, és újt ötleten felbuzdulva kiegészítem a latin nevükkel is, csak hogy legyünk kicsivel pontosabbak.:)
Madarak:
 - kék cinege Parus caeruleus - széncinege Parus major
 - fenyvescinege Periparus ater
 - zöldike Carduelis chloris
 - tengelic Caruelis carduelis
 - házi/mezei veréb Passer domesticus/montanus (azt hiszem mindkettő volt, de lehet h csak mezei)
 - balkáni gerle Streptopelia decaocto
Egyéb:
 - házi egér Mus musculus

Tengelic (Fotó: Én)
Mókás volt, hogy a "palack-etetőt" elfoglalta egy tengelic, és nem akarta a többi madarat odaengedni. Később jött még egy tengelic, és míg az egyik falatozott, a másik őrködött az ágakon, elhessegetve más madarakat.Azért a többiek sem maradtak éhen, mert a "földi-etetőn" volt mit csipegetni.:)

Balkáni gerle (Fotó:Én) 

  



Egy balkáni gerle pár évek óta visszajáró vendég az udvarunkban. Sejtésünk szerint az egyik ezüstfenyőnkön van a fészkük, mert mindig oda szállnak be. Eddig ugyan nem tapasztaltuk, hogy költenének is, lehet, hogy csak éjszakázónak használják.
Amúgy ma a kenderikééhez hasonló madárhangot hallottam, szóval lehet, hogy visszatértek. Remélem idén is költenek majd nálunk és a kirepülő fiókákról tudok pár szép fotót készíteni.:)

Múltkor voltam MME helyi csoportos taggyűlésen és beszélgettünk az élőhelyek pusztulásáról, madarak számának csökkenéséről. Ezért most szeretném megosztani veletek az egyik versem részletét. Egy versszakot, ami maga az örök igazság!


"Álmodtam, de ébren vagyok,
Örök igazságot hagyok,
Mert hiába van itt minden,
Ha nem őrizzük, lassan nincsen."

(Nagy Kinga:Álmodtam/részlet/)

---
Más: Mériszúteszt...
Azt hiszem ezt a részt később töltöm ki, mert a másik gépen van a .doc fájl.^^"
Amúgy mókás és Shyador-t fogom ide berakni, mint teszt-alanyt.:)
---
Végre letudtam az egyik kiselőadásom, és most pihenhetek egy ideig. Mondjuk nagyon nem, mert szakdogát kell írnom... de akkor is egy gonddal kevesebb van már. Végre alkothatok és rámtört az írhatnék... csak lusta vagyok a laptopot bekapcsolni... ezért csak fejben folytatom a történeteim.xxD
Mostanában fotózhatnékom is lett, és nagy örömömre a madarak nem rebbennek el, ha kinyitom az ablakot, noha kb. 5 méterre van az etető. Biztos valahogy takarásban vagyok előlük, vagy passz.xxD
Amúgy terveim között van kirakni pár madárodút az udvarban... de ez megen madaras téma. Öhmm... mit is írhatnék még? Huhh... passz... jön a jóidő, kirándulni szeretnék, mennék fel Budapestre is egyet kirándulni, csak még társakat, időpontot és programot kellene találni. Asszem utazhatnékom lett. 
Van még pár tervem a jövőre nézve, de most lusta vagyok idebiggyeszteni.xxD

 Ami publikus: Akarok egy stempunk google-t gyártani, de per pill nincs hozzá anyagom, de tervben már megvan h készülne.:))) 
Hmmm... mit írjak még? Passz... Bye mindenki!

2 megjegyzés:

  1. Fuhúúúú, madarak!!! :-) Jók a képek is. :-) És ilyen verseket is kitehetnél még. Egészben persze. ^^

    Steampunk google?? Az nagyon jó ötlet, létre tudod hozni? :-O

    VálaszTörlés
  2. Ahojj!:)
    Madarak, alaaaap!:)))
    Minden tele madarakkal, és ez fotót, no meg bejegyzést kíván!:))
    A versem meg tegnap estétől megtalálható egy honlapon teljes egészében, és ha minden jól megy, akkor pár héten belül a SH diákrovatának hasábjain is (igaz, csak részletekben... vagy kettészedjem?). Még kicsit formáznom kell hozzá, mert 11 versszak.:)
    Regénnyel nem haladok, de néha becsúszik 1-1 vers...O_O"

    Steampunk google-t egy régi leírást átfabrikálva akarok készíteni, csak köllene bőr v műbőr, meg két befőttesüveg tető... meg egy bőrszíj... meg valami, amit lencsének lehet használni... egál alapanyagok.:S
    Májusban lesz egy (nem steampunk) rendezvény, ahova mindenképp szeretném összehozni.:)))

    VálaszTörlés