2013. szeptember 8., vasárnap

Stephenie Meyer: Alkonyat

Üdv!

A mostani Könyvmolypárbaj keretén belül bevállaltam, hogy elolvasom az első kötetet. Mielőtt kitérnék a saját véleményemre itt van a tartalom(Ha valaki nem ismerné esetleg...):

"Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a "mindennapi" csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő... Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik... A szerzőről: Stephenie Meyernek már nálunk is kultusza van, noha ez az első magyarul megjelenő könyve. Alkonyat (Twilight) című regényével üstökösként robbant be az amerikai irodalmi elitbe úgy, hogy közben tinédzserek és felnőttek millióit hódította meg. Twilight - A földkerekségen mostantól az Alkonyat a szerelem napszaka!"/Libri online áruházától másolva/

Nos, vegyes érzésekkel álltam neki az olvasásának. Egyrészt, mikor az első filmet láttam, egyből megtetszett,de amennyi rosszat hallottam a  történetről, és amilyen érdekesre sikeredett a további három film bennem volt a kétely, miszerint épelméjű vagyok-e, hogy elolvasom. Összességében azt kell mondjam, nem ez volt a legrosszabb olvasásélményem, akármennyire is fújnak sokan a regényre. Nem vagyok "anti-tvájlájter", de elfogult fan sem. Azt leszámítva, hogy a csaj a regényben sokkal bénább, mint a filmben... és a logika törvényszerűségei szerint már az első fejezetben el kellett volna haláloznia, különösképpen nem volt vele problémám. A pasi meg szerintem nyálasabb, mint a filmben. igen, most azért is összehasonlítom... és keresek egy védőpajzsot, mielőtt vasvillákkal dobálnátok meg ...
Szóval... érdekes volt regényben olvasni. Ami talán kicsit zavart, hogy több hangsúlyt kapott a csöpögés és kevesebbet a végső harc. A filmben szerintem pont fordítva volt. Viszont a mellékszereplők(avagy nem Edward vagy Bella) sokkalta életszerűbbnek tűntek és sokkal több szerepet kaptak, mint anno a filmben. 

Őőő... azt hiszem nagyjából ennyit tudnék írni a könyvről. Súlyos olvasmány... Nemsokára lekerül a polcomról, csak kölcsönbe kaptam. Ha egyszer valahol, valamikor leárazzák normálisra, akkor előfordulhat, hogy nekem is lesz egy példányom belőle...

1 megjegyzés:

  1. Hmm... Lehet, hogy ezt nekem is el kéne olvasni... Elvégre, az első filmmel igazából nem is volt bajom. De ehhez bátorság kell :D

    VálaszTörlés